<< Vissza a listához

Félsziget-kerülő / 2013

Sziasztok,

A hétvégén kellemetlen esős időre ébredtünk, ám a verseny rajtjára szerencsére már csak a szél maradt, az eső lényegében elállt. Az látszott, hogy a barátságtalan idő miatt nem lesz rekordszámú a mezőny, kb. 160 hajó gyülekezett a rajtnál.
Szerencsére ez az S22 osztályra egyáltalán nem volt jellemző, mi 9-en neveztünk, 8-an teljesítettük is a távot - ezzel a számmal a YS osztályokat kivéve a legnépesebb osztályként vettünk részt a versenyen.
A rajt 10.30-kor 10-12 csomós ÉNY szélben volt, mi legfelülről próbáltunk besorolni, amit kicsit nehezített a kiírást el nem olvasók rendezőségi hajó és bója között szabálytalanul rajtolók mondhatom népes tábora. Ettől függetlenül a harmadik sorban eljöttünk ütközés nélkül, olykor centikre osztva be a helyet. Elég hamar tisztára vitorláztuk magunkat, a csőig igyekeztünk a futtatott kreuz iránytól függetlenül élesen fenn tartani magunkat a mezőny fölött. Kis körbenézés, Hook mögöttünk kb 100 méterre, Aventúra előttünk alattunk 100-100 méterre, Center alattunk és mögöttünk Berki kicsit utána. Látszik hogy fizet a tiszta menet, lassan az Aventúra elő csúszunk. Kb. 15-20 perccel a rajt után utolérnek minket szél felől, a takarásba bebillenő árbocunk beakad az utolérő hajó hátrafeszítőjébe, próbálunk kibújni, de reccs, jeladó és windex oda van. Se szélsebesség, se szélirány. Nincs baj, innentől kishajózás, érzésre, többit a parton rendezzük (ez korrekt módon sikerült is később a versenyrendezőség előtt).
A csőbe érve már nekünk van 100 méter előnyünk Aventúrával szemben, utánunk Hook 3-400 m-re, zavart szelekben küzdötte át magát a csövön, míg mi relatíve tisztán. A szél kb 15 csomó volt, pontosan nem tudjuk mennyi, de ref-nek nem éreztük szükségét. Éles menet fel Sajkodig, tiszta forduló, Aventúrával mintha összekötve mennénk. A távolság nem csökken, nem nő, néha mi siklunk hosszabban, néha ők de a lényegen nem változtat. A csőig erőltetjük a mélyet, a szélváltóhoz szeretnénk minél magasabban maradni, így a déli parti takkról gyorsan halzolunk vissza. És itt közbe szól az eszetlenség. Egy utolért névtelennek tűnő Regina úgy gondolja, mi vagyunk az abszolútban egyedül legyőzendők. Szeretnénk ejteni, kikerülni a takarást,  ekkor ránk ejt. Élesedünk, hogy elmegyünk felette, ekkor luvol fel minket, mindketten sokat vesztünk. Szép csata, de könyörgöm, miért? Miki pontosan érzi mi a helyzet, szépen leakad rólunk, alánk ejt, és nagy ívben, frissebb szélben kikerül minket Reginástúl. Szép művelet, ezt kell tenni, itt jött el a pillanat. Aventúra élre áll, a Bázsai öbölbe betett bóját már 100 méter előnnyel veszi. A hátszeles befutóra még blisztert rántunk, de válaszul megteszi ezt Aventúra is - övék a győzelem, mintegy 1 percet ránk vertek - GRATULÁLUNK! (és köszönjük nekik ismét a kölcsön grószt :)! Harmadik nagy csatában Hook, a negyedik ötödik helyen is igen kis különbség Center és Berki között...
Köszönjük az osztálytársaknak a versenyt, mi élveztük nagyon!

Az abszolút eredményt itt, az osztályonkéntit pedig itt találjátok.